Mediateam KVC Westerlo: “Wij focussen ons op fanbeleving”

De sociale media zoals Facebook, Instagram en Youtube zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Om meer binding te krijgen met de fans investeert bijna elke voetbalclub hierin. Ook KVC Westerlo zet hier, als aanvulling op het clubmagazine, volop op in. “Wij focussen ons op fanbeleving”, vertellen Peter Boons, Ruben Van Elst en Yusuf Zeybek, de draaischijven achter het multimedia gebeuren op KVC Westerlo.

(Deze foto werd genomen voor corona)

De grote aandacht voor sociale media is nog een relatief recent gegeven. Nog voor de clubs er goed en wel aan begonnen waren, was er toch al een uitblinker. De Rode Duivels zijn er in 2012 al mee begonnen en de ‘Duiveluitdagingen’ vormden een rode draad doorheen de fantastische campagne naar het WK in Brazilië. Sindsdien is iedereen zich bewuster van de belangen van aanwezigheid op sociale media. En het belang is niet louter economisch. “Het commercieel belang is natuurlijk niet te onderschatten, zeker niet voor professionele teams, maar fan management moet daar zeker niet voor onderdoen”, vertellen Peter, Ruben en Yusuf. “Het is belangrijk om de fans op de hoogte te houden van wat er dag in, dag uit gebeurt op de club. Dat doen we met leuke trainingsbeelden of exclusieve interviews. De sociale media zijn de perfecte aanvulling op ons clubmagazine dat zeven keer per jaar verschijnt.”

KVC Westerlo is op verschillende fronten actief op gebied van sociale media : Facebook, Twitter, Instagram en Youtube. “De impact van deze media is heel hard merkbaar. Ten opzichte van vorig seizoen hebben we nu dubbel zoveel volgers. Sinds kort investeren we ook meer in Youtube. De impact van video’s is enorm groot. Toch verwaarlozen we ook onze website niet. Niet iedereen is actief op de sociale media. Verder werken we nauw samen met Jan en Bart die de wedstrijdverslagen op beeld vastleggen en Jan en Leo die de Kemphaan uitbrengen. De teksten en advertenties uit de Kemphaan worden ook doorgeplaatst op onze sociale media zodat het voor iedereen een win-win-situatie is.”

Eén van de volgende weken gaan ook de subwebsites van de jeugd, dames en academie online. De fanshop is ondertussen helemaal vernieuwd en binnenkort wordt er een eigen casual lijn van kledij uitgebracht waarin ‘2024’, het aansluitingsnummer van KVC Westerlo bij de voetbalbond, centraal staat. “Wij focussen ons op fanbeleving”, sluiten Peter, Ruben en Yusuf af. We kunnen alleen maar beamen dat ze goed op weg zijn

KVC Westerlo zoekt chauffeurs voor privévervoer:

Is u in het bezit van een geldig rijbewijs en wenst u een deeltijdse of voltijdse betrekking neem dan contact met ons op via email: Wim.vanhove@kvcwesterlo.be

RECENT NIEUWS

Team Pnt
Union SG 26
RFC Seraing 19
RWDM 15
Lommel SK 15
KSMK Deinze 15
KVC Westerlo 15
Lierse Kempenzonen 10
Club NXT 7

*Wedstrijd(en) minder gespeeld!

PARTNERS

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA